XXIX Mikrolotowe Mistrzostwa Polski

XXIX Mikrolotowe Mistrzostwa Polski

W dniach 13-16.07.2017r miały się odbyć XXIX Mikrolotowe Mistrzostwa Polski w Powodowie. Nie mogło nas tam zabraknąć!

Pomimo faktu, że Mistrzostwa oficjalnie rozpoczynały się w czwartek po południu, wiele załóg (w tym my) postanowiliśmy przylecieć już w środę. A powód był prozaiczny – pogoda. W czwartek miała przechodzić fala bardzo złych warunków pogodowych, więc przylot w środę był jedyną słuszną decyzją.

Pierwszą konkurencją rozegraną w piątek rano była trasa nawigacyjna z limitem czasu. Na odprawie otrzymaliśmy mapę z zadaniem i od tego momentu mieliśmy 2,5h na zakończenie trasy. Należało przelecieć jak najwięcej punktów w zadeklarowanej kolejności. Jeżeli się przeleciało przez punkt niezadeklarowany, lub nie przeleciało przez punkt zadeklarowany – otrzymywało się punkty karne. Poszło nam nawet dobrze, może nie najlepiej, ale dobrze. Lądowanie z trasy było punktowane.

Druga trasa nawigacyjna była technicznie trudna do przelecenia. Na całej trasie nie było ani jednego odcinka prostego i ani jednego punktu zwrotnego – same łuki. Dodatkowo na trasie mieliśmy 15 zdjęć do znalezienia. Poszło nam również średnio – co prawda znaleźliśmy wszystkie zdjęcia, ale nawigacja po łukach jest strasznie trudna, więc nie liczyłem na idealne trzymanie się w ścieżce przelotu. Standardowo lądowanie z trasy było punktowane.

Kolejnym zadaniem była czysta ekonomia – mając określoną ilość paliwa (w naszym przypadku 12kg) należało się utrzymywać w powietrzu przez jak najdłuższy czas, przywożąc z powrotem minimum 1 litr paliwa. W konkurencjach ekonomicznych nasza sportowa motolotnia się nie sprawdza – jest trochę za ciężka i za szybka. Nie spodziewaliśmy się rewelacyjnego wyniku za tą konkurencję :/

Ostatnim zadaniem były lądowania precyzyjne z wyłączonym silnikiem. Dwie kolejki były standardowe – po starcie nabieramy wysokości do 300m, wyłączamy silnik przelatując bezpośrednio nad deckiem i z drugim kręgiem podchodzimy do lądowania. Przyziemienie z pełnym zatrzymaniem musi nastąpić w polu o wymiarach 100×25 metrów. Im bliżej się przyziemi – tym większą ilość punktów się uzyska. Poszło nam bardzo dobrze – oba lądowania wykonaliśmy za maksymalną ilość punktów. Kolejne dwa lądowania były znacznie trudniejsze – robiliśmy wszystko tak jak poprzednio, jednakże dotknięcie kołami przy lądowaniu musiało nastąpić o pełnej minucie – za każdą sekundę różnicy otrzymaliśmy punkty karne. Pierwsze lądowanie udało nam się za maksymalna ilość punktów, jednakże nie lądowaliśmy precyzyjnie o czasie – mieliśmy aż 17 sekund różnicy. Drugie natomiast było idealnie o czasie, jednakże nie daliśmy razy wyhamować w polu do lądowania i otrzymaliśmy 0 punktów.

Lądowania precyzyjne były ostatnią konkurencją podczas XXIX Mikrolotowych Mistrzostw Polski. Finalnie zdobyliśmy srebrny medal, co jest awansem z zeszłorocznego brązu (XXVII Mikrolotowe Mistrzostwa Polski) . Teraz zostało przygotowanie się do 14th FAI European Microlight Championship, czyli tegorocznych Mistrzostw Europy, z których relacja na pewno się pojawi na naszej stronie.

Poniżej kilka dodatkowych ujęć z trasy z i na Zawody. W tym sporo ujęć z Bełchatowa.