Radom, Iłża, Pilica, Wisła, Warka, Świerże

Radom, Iłża, Pilica, Wisła, Warka, Świerże

2015.05.31. Ostatni dzień maja przywitał (w końcu) świetną pogodą – ponad 20 °C i umiarkowany, zmienny wiatr. Na niebie masa CU, więc dzisiaj pora na loty w silnej termice. Na lotnisku byłem od południa, pierwszy lot zaplanowałem przez Radom do Iłży, gdzie w zeszłym roku były rozległe pola rzepaku.

Trasa 1: EPRP->Radom->Iłża->EPRP

2015-05-31 13.01.57Start przed 13-stą i pora polecieć w trasę. W powietrzu warunki złe – bardzo silna termika (miejscami nawet do 5 m/s w górę) i turbulencja, że aż bardzo trudno było utrzymać względnie prosty kierunek. Wejście w strefę lotniska Radom-Sadków przez punkt Romeo (więzienie) w kierunku Sierra (Skaryszew). Nad samym Radomiem byłem dość wysoko (700-1000 m AGL), więc zdjęcia wyjdą raczej widokowe. Po opuszczeniu strefy pierwszy punkt – pola rzepaku obok Iłży, którego niestety nie było :( No nic – pora przelecieć się w stronie zamku w Iłży na kilka okrążeń i zdjęć. Lot do samego zamku w Iłży trwał niecałą 1h ale z powodu warunków byłem już dość zmęczony, więc postanowiłem wylądować na jednej z okolicznych łączek, żeby odpocząć. Po znalezieniu odpowiedniego miejsca pora na powrót prawie tą samą trasą, tylko w przeciwnym kierunku (ponowna okazja do zrobienia kilkunastu zdjęć Radomia). Wieczorem jeszcze nadarzyła się okazja, aby polatać nad Radomiem, więc poniższe zdjęcia są z obu lotów. Dla ułatwienia zdjęcia są popodpisywane. Na samym dole artykułu znajduje się także mapa z interaktywną trasą przelotu.

Zdjęcia Radomia, ale z innych lotów dostępne także tutaj: Radom w dzień i w nocy

Trasa 2: EPRP->Białobrzegi->Warka->Wilga->Świerże

2015-05-31 18.44.53Po odpoczynku i kolejnej weryfikacji sprzętu pora wybrać się na następną trasę – jedną z moich ulubionych – do Białobrzegów i dalej z biegiem Pilicy (czytaj też tutaj: Wzdłuż Pilicy) tylko tym razem w przeciwną stronę – do Wisły. Po drodze odwiedziny na chwilkę na znajomych lądowiskach (w Warce i w Wildze). Po stracie z Wilgi wzdłuż Wisły do Elektrowni Kozienice (Świerże) – tym razem od strony zachodniej. Od Elektrowni kolejny urokliwy odcinek – wzdłuż Radomki do lotniska.

 

 

 

Loty podwieczorne

DSCF8642Ponieważ dni stają się niezwykle długie i bez problemu można latać nawet po 21 tego dnia jeszcze dałem radę polatać prawie 2h po strefie – zarówno z pasażerami jak i samodzielnie. Jak zwykle przed zachodem słońca pogoda się wygładza, więc można było porobić o wiele więcej zdjęć. Było nawet widać Warszawę (patrz jedno ze zdjęć). Ostatnie lądowanie wykonałem kilka minut po 21, więc już po zachodzie słońca, ale jeszcze w dozwolonym czasie. Aczkolwiek tego dnia niebo było całkowicie bezchmurne z prawie pełnią księżyca i aż kusiło, żeby polatać jeszcze dłużej, no ale przepisy to przepisy – do 30 minut po zachodzie i basta.

 

 

 

Interaktywna mapa trasy przelotu: